tisdag 3 november 2009

Svettigt underställ eller parfym?

Alltså nu måste jag ställa frågan: hur många av er duschar och parfymerar er innan ni sticker ut i träningsspåret och hur många tar på sig redan svettiga (men torra) träningskläder?

Häromdagen kom en kille hem till oss före sin träningsstund på gymmet. Efter det att han gått luktade det starkt av after shave, ja alltså herrparfym, i vår källare.

När jag är ute och joggar min runda i skogen är det samma sak: de tjejer, killar, par som jag möter på min runda luktar schampo, parfym, och lukten ligger liksom kvar som ett spår efter dem. Faktum är att jag aldrig mött nån som luktat svett.

Men sist jag var ute och lufsade i träningsspåret i skogen kom det faktiskt ut en man rakt från skogen - och luktade starkt av cigarettrök. Jag sprang förbi och kände alltså stark lukt av cigarett, i skogen!

Sist jag var i simhallen med A ville hon tvätta håret innan hon simmade - hon ville inte smutsa ner vattnet sa hon.

Själv tar jag på mig svettiga underställ som torkat när jag ska springa i skogen. Men jag lovar, om jag skulle gå till gymmet så skulle jag ta på mig nåt snyggt och rent, borsta tänderna och håret. Ingen parfym! När jag simmar duschar jag innan jag går i bassängen. Men jag skippar mascaran.

Efteråt är det skönt om jag kommit ihåg att ta med mig rena trosor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar