lördag 27 februari 2010

Jag, Mi, Stefan och Malin

"Titta, vilken fin bild!" Det är Mi som ropar från tv-fåtöljen. Han sitter och surfar och har kommit till Aftonbladets sida med det senaste från Let's dance. Bilden visar Stefan som pussar Malin på kinden och Malins hand runt Stefans nacke. En annan bild visar deras sammanslingrade armar och händer bakom ryggen.

Mi är verkligen ingen skvallerfantast, men varje gång Stefan och Malin dansar säger han "De måste vara ett par!". Och så nu bilden. För att riktigt analysera om posen var kärleksfull eller bara en omfamning kolleger emellan så placerade vi oss som Stefan och Malin. Jag fick en puss samtidigt som min hand vilar/trycks mot Mis bakhuvud. Kärlekspar eller kolleger? Jag hävdar att man efter 11 veckor nära varandra kan bli så där ömma mot varann utan att vara ett kärlekspar, min man hävdar motsatsen och är säker på att "de har gjort det". Jag säger att det han ser är spänningen som finns där just för att de inte har gjort det och min man undrar hur jag kan veta det. Någonstans där slutar vår gemensamma analys. Men Mi sitter kvar och bläddrar bland bilderna en stund till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar